duminică, 14 iunie 2009

Turul Ciclist al Romaniei

Rutierul rus Alexei Shchebelin, de la echipa SP Tablewere-Gatsoulis Bikes (
Grecia), a câştigat Turul Ciclist al Romaniei 2009,dupa ce a castigat etapa de sambata,13 iunie,Sibiu-Balea Lac.Sa ne gandim putin ce inseamna asta.Inseamna ca cei de la federatia romana de ciclism sunt niste lenesi care nu sunt in stare sa schimbe traseul turului care de multi ani trece prin botosani,miercurea ciuc,sighisoara,medias,sibiu si se termina la Balea Lac.Inteleg ca drumul spre Balea e cel mai misto drum din tara asta,dar totusi.Or fi drumurile proaste,dar sincer cred ca se poate mai bine de atat.Mai intelegem ca ciclistii romani sunt slabi sau ca,de fapt,nu prea sunt.Am citit ca numai 9 sau 10 ciclisti romani au fost anul acesta,dintre care doar cativa au terminat.In total au terminat turul 41 de ciclisti.E penibil.Am avut bucuria sa-i vad pe cei din caravana turului la Sibiu,eu mergand spre Targu-Mures.Sistemul prin care au oprit circulatia mi s-a parut total idiot.Noi,care mergeam in sens opus lor,am fost opriti fara sa stim ce trece,inaintea unei curbe,si ne-am trezit brusc cu 30 de ciclisti in fatsa.Apoi,ei mergand saracii doar pe o banda a drumului,in spatele lor era traficul de zi cu zi de pe drumuri.Adica,nu inteleg de ce sa lase masinile sa circule in spatele lor.Daca ar fi cazut vreun ciclist se alegea praful de el.Plus ca multi mergeau in spatele masinilor caravanei,facand astfel un lucru nu prea normal,altii mergeau ca la plimbare...Long story short,penibil.Ar trebui totusi sa faca cineva ceva cu turul asta.Au fost perioade cand era mult mai lung decat acum,cu cei 1200 de km ai lui in 7 zile.De la Constanta pana la Balea-Lac via Botosani.Au mai fost si prin Curtea de Arges,dar numai trec pe aici datorita drumurilor proaste din jur.Oricum ar fi,eu in locul ciclistilor nu m-as mai prezenta la un asemenea concurs organizat in ultimul hal posibil.E atat de greu sa adune sponsori mai multi,atat de greu sa se transmita la televizor macar 5 minue dintr-o etapa?E atat de greu sa-i faca o reclama mai mare?Si,cel mai important,e atat de greu sa mearga pe drumuri,nu pe tampenii cu asfalt crapat ca o prajitura cu glazura de ciocolata topita si inghetata imediat pe deasupra?Sa fim seriosi...Oricum,ii felicit pentru curajul de a merge in turul asta.Si inca sper,asa cum am sperat de prin 2002 incoace,cand i-am vazut pt prima oara pe cei din turul Romaniei,ca acest concurs se va dezvolta si va ajunge la nivelul altor tururi,nu mari,ci acelea mai mici,Turul Poloniei de exemplu,de unde s-au lansat multi ciclisti mari acum....Cale lunga pana acolo si nu stiu daca ne tin picioarele,pedalele,cauciucurile si saua...Saua e importanta!

Niciun comentariu: