luni, 8 decembrie 2008

Mandria neexistenta

Fiind primul post aici in blog as vrea sa spun ca este o mare onoare pt mine sa scriu aici...in blog.As vrea sa stiti ca acest blog ca fi ca un fel de jurnal in care se vor critica si se va rade de multe lucruri inutile si lipsite de bun gust din aceasta tarisoara.
Pe data de 6 decembrie am plecat,pe o vreme foarte frumoasa spre Sighisoara,in excursie cu clasa.Toate bune,dar ar trebui spus un lucru.Intr-un oras precum Sighisoara,in cetate acolo,sus,nu te apuci sa tipi ca pe maidan in Curtea de Arges dandu-te mare si tare ca esti mare gagicar si cine stie ce alte "versuri" din manele.Si in nici un caz nu spui ca cetatea e urata si ca e vai de capul ei.Foarte bine ca e vai de capul ei.Asta semnifica faptul ca e veche.Nu spui ca se darama,nu spui ca nu merita.Este un monument important al Romaniei,dar cui sa-i pese de asta?Unora le pasa doar sa arunce pe jos anumite chistoace,sa bea si probabil sa injure faptul ca Romania are asa monumente.Este simplu.
Dupa cum vedeti,in excursie a fost frumos.Trebuie sa recunosc ca m-am distrat cu trei prieteni d-ai mei,oameni normali,care nu fac cele spuse mai sus.Dar tot nu inteleg care este problema cand vine vorba de un monument care se pastreaza asa cum trebuie,fara a fi renovat cu termopane sau alte kitschuri care se regasesc deobicei in zona care se da mare si tare numita Muntenia.
Ar fi multe lucruri de spus,sincer,si de criticat despre cele ce pot spune unii asa-zisi romani get-beget.Poate veti spune ca sunt prea nervos,dar nu este asa.Sunt foarte calm.In sinea mea rad si plang in acelasi timp de situatia teribila in care se scufunda aceasta tara.
A doua zi,deci azi,pe 7 decembrie,am plecat.Multi erau bucurosi ca plecam dintr-un oras medieval,construit alandala,altii erau tristi ca nu se mai imbata si eu eram trist ca nu am filmat cum trebuie.
Trebuie sa recunosc ca atunci cand am ajuns in Sibiu,fiind in drumul nostru,a fost cel mai frumos lucru care se putea intampla azi.M-am plimbat cu cei trei prieteni ai mei,am urcat in turnul de la Biserica Evanghelica din Piata Huet,am vizitat un muzeu etnografic sasesc,am fost plouati in timp ce pozam,dar cui mai pasa atunci cand eram departe de nebunia munteneasca si ne aflam in cel mai frumos oras din Romania dupa parerea mea?Un oras care se mandreste cu ce are,asa cum ar trebui sa faca tot romanul,dar de...Romania nu va fi niciodata capitala culturala europeana.Mereu trebuie altcineva sa ne ajute.Noroc cu nemtii din Sibiu.Noroc cu imperiul Austro-Ungar poate ca au construit totusi un Ardeal frumos.Nu insinuez nimic cu privire la problema maghiarilor,sa fie clar.
Pe scurt,a fost frumos.O excursie care m-a facut sa ma gandesc daca merita sa ramana cineva aici,in Muntenia sau in Romania.
P.S.:Vor fi adaugate si poze in curand.
Ultimul inchide usa!

5 comentarii:

Alex Domnisoru spunea...

Incredibil prieten drag, nu stiam ca poti scrie chiar misto, mi-a venit sa rad si sa plang ca si tie din aceleasi motive dar si din mirarea faptului ca tu scrii!
Spor.. astept si alte posturi

Anonim spunea...

Ai ceva "Fler" de scriitor.partea cu diferentele dintre Curtea de Arges si Sighisoara e cea mai tare.bravo....si cat mai multe posturi in continuare

ianisf spunea...

Foarte bine scris!!Tara asta se duce de rapa

Anonim spunea...

mi-a placut c ai scris........ai perfecta dreptate.......tara asta se duce de rapa si noi nu facem nimic.......am ras cand am citit , dar totodata mi-a parut rau.......spor la scris!!!apropo.....nu tuturor le-a parut bine ca au plecat din sighisoara asa repede:P:P:P

Anonim spunea...

Nici eu nu am fost bucuros cand am plecat din Sighisoara,a fost chiar frumos!:D
Vad un viitor mirific pentru tine,Dintisor,departe de incultii care sunt si este.
Chiar mi-a facut placere sa-l citesc,f tare.
Bafta in continuare si sa ramai la fel de simpatic...:P