miercuri, 24 decembrie 2008

Traditia

Deobicei pe 23 se merge(sau se mergea) sa se colinde pe la casele oamenilor.Am fost si eu chiar daca a durat poate prea putin partea colindatului.Ai mei parinti au ramas acasa.Cand m-am intors,i-am intrebat cam cati copii au venit sa colinde,pentru ca vazusem casa plina cu tot felul de bomboane si covrigi,special pentru colindatori.Mi-au raspuns ca foarte putini.Sa fie din cauza frigului?Nu,nu are cum...frig e in fiecare iarna si e normal sa fie.Nu putem spune ca nu mai sunt copii pe lumea asta.Prin urmare,problema e...ce?Am ajuns intr-un asemenea hal de dezvoltare psihica,economica,fizica etc... incat copii mai bine ar prefera sa stea acasa decat sa mearga sa colinde?
Nu stiu in alte zone ale tarii cum e,dar aici incet-incet se pierde aceasta traditie,care este(sau era?)totusi,frumoasa.
Asa cum am zis in alt POST,magia sarbatorilor se pierde putin cate putin si asa cum zicea cineva care a comentat acolo,ce e mai trist e ca se pierde magia din fiecare om in parte.Traditia,asadar,dispare.Zapada...poate dispare si ea daca ar fi.
Si uite asa,cu timpul poate copii mei vor colinda direct de pe mess,pe o video-conferinta cu o imagine foarte buna si neintrerupta:)).Nu ca as avea ceva impotriva mess-ului.
Asadar,revenind la ideea acestui POST,trebuie sa spun ca traditia,incepand de la cea a impodobirii bradului pana la cea a mersului cu Steaua,sa zic,au devenit parca o obligatie pe care o simt unii oameni.Sa nu mai zic de plugusor.Asta eu nu am mai vazut de foarte,foarte mult timp.Dar,cine stie...
Pentru moment..cam atat.
Va urez un Craciun Fericit cu multa bucurie si magie!;)

Un comentariu:

ana spunea...

hey esti prea pesimist >:P Bucura`te de magia sarbatorilor fara alte motive de suparare. Hristo,din cate citesc eu fericirea ta depinde de ceilalti. Fii mai..destins :) Craciun fericit >:D<